21 Feb 2016

IXterview! ~ Music

Hey allemaal!
Het is al een tijdje terug, maar misschien herinneren jullie het je nog: mijn interviewtje met Amber Gomaa. Ik kreeg er veel positieve reacties op, en vond het ook heel erg leuk om te doen. Helaas kun je niet zomaar iedereen interviewen..maar gelukkig kreeg ik de kans weer, namelijk met IX!

Ix is de artiestennaam van Marnix Dorrestein (& band). Marnix is een jongen met ontzettend veel talent, hij schrijft muziek, hij speelt muziek, en als je het aan mij vraagt ademt hij muziek! Ik vond het dan ook erg leuk om hem te mogen interviewen. Veel plezier met lezen!



1. Wat is de grootste inspiratiebron/drijfveer voor je muziek?

Marnix: Inspiratie haal ik uit andere muziek (van The Beatles tot Kendrick Lamar), m'n drijfveer is soms haast therapeutisch. Een gevoel dat ik MOET uiten en soms niet anders kan dan er over te schrijven. Alhoewel inspiratie ook uit films, beeldende kunst of alledaagse situaties kan komen.

2. Hoe kwam je op het idee om een kalimba te bespelen?
Marnix: Ik raakte zo'n vijf jaar geleden conpleet in de ban van Afrikaanse muziek. Ben allerlei muziek van dat continent gaan bestuderen en ook de instrumenten! Ik heb ook een aantal djembé's, een balafon en een Kora maar de Kalimba is blijven plakken!

3. Wat zou je doen als je geen artiest was?
Marnix: Al sla je me dood! Ik kan niet echt iets anders, of liever gezegd kan ik niets dat ik niet wil en ik wil niets anders. Misschien schrijven, Dat zou ik nog voor me kunnen zien.

4. Wat vond je het moeilijkst op het conservatorium?
Marnix: Solfege (het horen van intervallen of akkoordprogressies) en theorie.

5. Wat zou je beginnende artiesten of mensen die willen beginnen meegeven?
Marnix: Wees niet bang om slechte dinngen of fouten te maken. De enige manier om kwaliteit of succes te bereiken is door heel veel te doen en maken.

6. Waarvoor kun je jou midden in de nacht wakkermaken?
Marnix: Een knuffel, een kop gemberthee met citroen en honing of een dansje op Afrikaanse muziek.

7. Op wat voor muziek feest je het liefst?
Marnix: Afrikaanse muziek!! Absoluut duizend procent. Alhoewel ik ook steeds meer minimal techno begin te waarderen. Of My Baby, dat mag ook any day.

8. Ben je introvert of extrovert?
Marnix: Allebei. Als ik op m'n gemak ben of juist helemaal niet ben ik extravert anders eerder rustig of kalm.

9. Zou je een dag een vrouw willen zijn en zo ja, wat zou je doen?
Marnix: Ik zou zeker een dag een vrouw willen zijn! Ik zou me aankleden en gedragen als Audrey Hepburn.

Dat was het alweer, en ik hoop dat jullie het net zo leuk vonden om te lezen als ik het vond om het te vragen! De link naar Marnix's Spotify is: https://play.spotify.com/artist/28I0loEXHkxt5Sb2AtyJm7, check it out!

Till next time, x Myrthe!

No comments:

Post a Comment