25 Jan 2017

One week no makeup!

Hee lieverds!
Sorry dat ik maanden niets heb gepost, maar dat heeft een klein beetje een reden. Eerst was ik heel druk met school en mijn cijfers verbeteren. En toen ik het een stukje rustiger kreeg qua school, ging mijn oplader van de laptop kapot. Nu heb ik een nieuwe, en deze week heb ik het niet heel druk, dus het werd tijd voor een artikel.

Ik ga deze aankomende 7 dagen iets heel 'leuks' doen, namelijk de One Week Without Makeup (challenge)! Eigenlijk zit het  heel simpel in elkaar: ik ga een week lang helemaal geen makeup gebruiken, nada. Geen foundation, niets voor m'n wenkbrauwen, niet eens labello. Ik zal jullie uitleggen waarom.

Er zijn 2 redenen waarom ik dit ga doen:
- Ik merk zelf dat ik steeds meer producten gebruik, en er steeds meer dingen bijkomen in m'n makeuplaatje. Dat betekent niet alleen dat dit meer geld kost, maar het zijn ook nog meer laagjes op je gezicht. Waar ik eerst een stuk of 3 producten gebruikte voor mijn allerdaagse makeup zijn dat er nu al 8. Dit alles is natuurlijk niet super healthy voor mijn gezicht, dat wist ik al. Ik heb niet overdreven veel breakouts, maar toch wil ik kijken of deze week iets doet voor mijn huid. Ik ben heel benieuwd of het iets veranderd.

- Daarnaast merk ik dat er de laatste tijd (maar eigenlijk al zo lang als ik makeup gebruik) zoveel wordt gelet op wat je draagt en hoe je het draagt en geen makeup dragen is eigenlijk best zeldzaam onder meiden van mijn leeftijd. Mensen vergeten soms een beetje dat je geen makeup nodig hebt om mooi te zijn, en soms vergeet ik dat zelf ook wel een beetje. Ik wil dus deze week ook leren om mezelf mooi te vinden zonder makeup, en anderen laten zien dat het prima is om geen makeup te dragen.

Ik zal jullie aan het einde van de week mijn ervaring vertellen, en ondertussen kunnen jullie op mijn snapchat kijken, waar ik elke dag een kleine update zal doen over hoe het tot dan toe gaat (minder pukkels, opmerkingen van mensen). Uiteraard kunnen jullie zelf ook meedoen als je dat leuk lijkt!

Bedankt voor het lezen, en tot de volgende post!


No comments:

Post a Comment